tiistai 24. syyskuuta 2013

Muttakun....

Joo-o, tässä näin mää sitte lykin noita mun cosplay suunnitelma, kun tein havainnon et mun pitäs alkaa karsii tota mun kangas kaapin sisältäö. Noh, löyty sieltä semmoset n. 40m kangasta, et onhan tota kertyny, vaikka joistakin kuullostaa vähäseltä. Suurin osa kankaista ostin eri Naruto hahmon cossia varten, mutta nyt kun oon innostunut tekemään vähän ei niin arkisia cosplay pukuja, niin ei nuo enää innosta. Listassa oli 49 eri kangas kappaletta (taitaa olla sittekki enemmän kuin se 40m...) Ja laskuissa ei edes ole niitä kankaita, jotka annoin pikkusiskoilleni leikeltäviksi et tekevät barbeille vaatteita (ja tänään siihen pussiin meni lisää tavaraa) Pitäs vissii seki tonkia, jos siel olis lisää kangasta josta vois mulle viel olla hyötyä? Kuten sieltä ronkin yhen mustan kankaan, jonka käytin mun Midna cossiin (viittaan).

Mutta, nyt oon tän illan istunut koneella et löytäsin cossit mitkä tehä näillä mulla olevilla kankailla, niin suunnitelmissa olis nyt nämä:


1. Punahilkka.
En ny ihan just tuommosta kuin kuvassa, aattelin semmosta jolla olis lyhyt mekko punaisesta trikoosta ja punaisesta fleecestä tehty tuo viitta(?) On seki khy ehk mahollista tehä tollanen versio kuin tossa, tosin valkosesta trikoosta, mutta en nyt tiiä, ei trikoo oo kovin hyvä tommosiin pitkiin mekkoihin :// Et taijjan pysyä siinä mun ekassa ajatuksessa.

2. Liisa, Alice
En sitte tiiä tästä, tuleeko tätä tehtyä, kun toi mun vaaleensininen on aika äklön värinen ja kaiken lisäks taftia... Et ehk vhä liian... Semmosta kangasta cosplay tarkotukseen. Ostin siis tuon sinisen mun pikkusiskon mekkoa varten, mut kotona vasta tajusin et mulla onki nätimmän sinistä jo kotona, ja tätä nättiä sinistä ei enää ole, eikä sitä ois ees riittänykkää mun kokoselle ihmiselle :'Dd



3. Miku Zatsune
Tähänkin löytyis kangasta, ainakin tuohon paitaan, mut sitte, minä en oo niin innostunut Mikusta, niin kuin pikkusiskoni (älkää sit sekottako niitä keskenään, en äidin takia nimiä paljasta, mutta 7,9 ja 14 vuotiaita pikkusiskoja mulla on, ja yleensä puhun siitä vanhimmasta, joskus saatan pari sanaa sanoa nuoremmista) Mutta takaisin Mikuun. Ei sitte voi lahjottaa sitä kangasta siskollekkaan, koska hällä ittellä on jo kankaita Miku Hatsuneen, en tiiä haluuko se tehä Zatsunesta. Joten, kysymys kuuluu, haluanko mä tätä?




Perkele, tässä pysty enää ees ajattelemaan, raskaasta asiasta tuli tässä välissä keskusteltua kaverin kanssa... Ei voi ihminen olla näin katkera ku minä oon. Ei siis perkele. haluisin oikeesti kertoo teille ihmisille, mistä kyse, mut en halua että eräät ihmiset saa tietää siitä (eli siis äiti ja siskot, liian raskasta asiaa siskoille). Sori, tää pitäs keskittyy cossaamiseen tää sivu, mut pakko vähä purkaa tunteita ja ajatuksia... Perkele... Ja ei sitte osata, tai ei ees yritetä korjata asiaa, tosin, tätä mun asiaa ei voi korjata, niin radikaali sattumus kuitenkin on... (jos siis jotakuta himottaa perkeleesti tietää, mistä kyse, niin voin kertoo vaikka facessa, löyättä siel MinsQu Kokkoniemi, mut huomatkaa, jos kovi moni tulee kyseleen, en välttämättä kaikille vastaa, tai jos satut olemaan vaa väärä henkilö, jolle en halua siitä puhua, koittakaa ymmärtää...) Joops, ja sitte ku suuri osa mun vähäsistä kavereista petti mut, jauhanu paskaa seläntakana, ja semmosia väitöksiä khy tuli, et oikeesti, multa pääs täs koneella istues iso HÄH. Sori, tää ny oli tälläne narina marina hetki, vituttaa vaa taas kaikki.

Jospa nyt unohettas murheet ja hukutetaan itteni taas cossaamiseen? Jeps. 

4. Talim 
Perskele, ny hokasin et tähänki löytys kankaat! Perskele tänhän mää sitte kans teen :D Aikasemmassa postauksessa tästä jo saarnaa vetelinkin. Mut tässä tulee sitte toi proppi ongelma... Joitaa varmaa finnfoamista tehä ne, puusta, _vanerista_, en khy rupee tekee, meni jo hermot sen kanssa kun tein sen Saberin miekan :'Dd Mut sit finnfoam saattas olla vhä liian hepposta tuohon, et menee varmaa rikki aika helposti... Joo, oon iha uus näitte cossaamiseen käytettävistä materiaaleista, niin en oo tätä koskaan työstänykkään, ni en sit tiiä mitä siitäki tulee. Voihan sitä kokeilla, mutta rahaa palaa (täällä ei oo työmaita, josta saattas jäähä tuota) 



Nämä nyt ainakin pystysin tekemään näil kangas varastoil... Jumalauta, kangasta on vaikka kui helvetisti, mut silti ei oo mtn cossattavaa, joho kuluttas ne D: Pitäsköhä mun vaa luovuttaa ja A. myyä niitä B. antaa märäntyä tuolla kaapissa. Kannatan ehkä B.tä, koska sitä ei koskaa tiiä vaik keksisinki tehä niil jotain :D

Lisää cosplay uutisia. Pikkusisko kun ei kotona tee cosplay juttuja, niin mun hommaks tuli tehä Chibiconiin hälle Legend of Zelda Twilight Princessesta Zelda. Jee. En tiiä oonko onessani vai en :Dd onessani siks et saan tekemistä, mut sit ei onessani, mite mun taidoilla saa hyvän näkösen siitä? eikait vissii auta ku kokeilla tehä... Ja en khy siskolta vaadi muutako et maksas mulle ees kuluneet kamat mitä siihe menee, vaikka joo tiiän, hän on hyvin pihi ja säästää nyt Chibiconia varten, siks sivuuttanut nyt monta ostosjuttua cossikirppiksellä, joten aattelin piristää ja ostin hälle pienen lahjan.... c; Tshihhih, en kerro teille mikä se on, mutta pistän joskus pimeenä syysiltana raporttia siitä teillekkin, en tiiä uskallanko ennen sen antoa ettei hä va nää mun blogista sitä, koska sitte menee ylläri pylläri pilalle :Dd Joo sori, taas meni vähä ohi cossaamisen...

Niin, ja pistetäämpä Zeldastakin kuvaa tänne: //edit. kuvaa se ei syystä tai toisesta näyttänyt minullekkaan, niin vaihdoin siihen toisen kuvan//kolmannen kuvan, saa nähä näyttääkö vieläkään



Jos tää onnistuu, ni sit voin jo sanoo et oon cossipuvuntekiä! Tein laskelmat et paljon mulla menis rahaa tohon niin hinta arvio oli 45e. Joo totanoin... En vissii kaikkee kerralla osta, kun pitäs sitä rahaa olla omien tulevien cossien tekoa varten saaha (Ayane, Mina, Nakoruru nyt ainakin joihin kankaat ostan valmiiksi) en enempää uskalla ostaa, kuten tein sillon naruto hahmoja varten, ku pelkään et ne jää sitte käyttämättä D: Kuten nyt jäi ne käyttämättä. Ostin siis naruto hahmoja varten kankaita about 100e edestä. Jeps, ja niistä en tehny ainuttakaan. Nyt mulla sit pyörii niit kankaita tuolla kaapissa, joista nyt yritän päästä eroon D: Jeesbox, jos sitä alkais koht nukkumaan päin, ois yks vittumainen päivä ohi. 

Sori sit ihmiset, mä en oo nyt laittanut omia cosplay kuvia kovin ahneesti, mut sitten kun mun miekka kuivuu (lakattu tänään) niin voisin napsia muutamia kuvia sitten Saberista. Tosin, mä en oo muute niitä kenkiä tehny D: Perkele. Noh, jos te ette tappas mua, pistelen kenkien kaa kuvat sitte joku toinen kerta. Tai ei, khy mä ootan siihe asti et saan kuvan kenkien kanssa :Dd

Mutta niin. Nyt nukkumaan. Ötyä <3

1 kommentti: